Dietele si depresia:ce poti manca pentru a te simti mai bine.Iata sfaturile specialistilor!

Exista dovezi stiintifice puternice care arata ca mentinerea unei diete sanatoase, fresh, poate combate depresia si problemele de anxietate, spun medicii. Un nou studiu creat de specialisti si publicat in Jurnalul Plos One demonstreaza acest fapt.

In cadrul unui experiment controlat, medicii au descoperit faptul ca simptomele de depresie au scazut semnificativ intr-un grup de tineri, care au urmat timp de 3 saptamani o dieta mediteraneana. Participantii la studiu au raportat scaderi ale scorului depresiei, spun specialistii, ajungand din zona “moderat” la un nivel “normal”, raportand in acelasi timp un nivel mai scazut de anxietate.

Dieta mediteraneana compusa de specialisti consta in mancare rapida, dar si sanatoasa in acelasi timp, accesibila tuturor, fara prea mari eforturi. In paralel, un alt grup de tineri nu si-au schimbat dieta, continuand sa manance mancare procesata, cu zaharuri adaugate si bogata in carbohidrati. In cadrul acestui grup, nivelul anxietatii si gradul de depresie au ramas neschimbate pentru aceeasi perioada de timp.

Ce putem manca pentru a combate depresia si pentru a ne simti mai bine in fiecare zi?

Medicii recomanda in principal alimente bogate in vitamine, nutrienti si evitarea pe cat mai mult posibil a mancarurilor semi-procesate. Cerealele naturale, integrale, ouale de casa, carnea slaba (esentiala de peste), dar si fructele si legumele sunt principalele elemente care nu ar trebui sa lipseasca din meniul nostru.

Studiul a aratat ca in cadrul grupului care a schimbat dieta, participantii au servit cu pana la 6 portii de fructe si legume in plus pe saptamana. Iar participantii care au obtinut rezultate mai bune au fost incurajati sa adauge fiecarei mese cerealele alaturi de tofu, avand astfel 3 mese pe zi cu un meniu echilibrat nutritional, plus gustari cu fructe si legume care au ajutat la aportul de energie.

Ce isi doresc sa demonstreze in continuare specialistii?

In urmatoarea etapa a studiului, specialistii urmaresc o noua demonstratie stiintifica. Medicii sunt de parere ca mentinerea unei astfel de diete poate influenta chiar si modul in care alegem sa comunicam. Desi putini dintre noi s-ar fi gandit la asta, se pare ca ceea ce mananci influenteaza inclusiv cum comunici si cum relationezi cu cei din jur.

Oamenii de stiinta au utilizat diverse instrumente si chestionare pentru a evalua starea mentala a celor care au schimbat dieta si starea de confort psihologic in urma celor 3 saptamani. Aceasta nu doar ca s-a imbunatatit, insa brusc, in cadrul celor care au urmat dieta bogata in fructe, legume si mancaruri sanatoase, naturale, au resimtit o adevarata inviorare si o stare de spirit mult mai buna, fapt care i-a determinat sa devina mai sociabili si mai deschisi la comunicare.

Asadar, noul studiu isi propune sa demonstreze legatura stransa intre starile mentale pe care le experimentam si dieta pe care o urmam cu totii zi de zi, aratand faptul ca o dieta mai sanatoasa si mai echilibrata ne-ar putea ajuta sa convietuim mai placut si sa comunicam mai des unii cu altii, eliminand barierele si factorii de risc pentru instalarea problemelor psihice sau de anxietate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *