Jumbo cumpara un nou centru comercial in Grecia si isi continua extinderea strategica in regiune

Retailerul grec Jumbo continua strategia de expansiune prin achizitii imobiliare, incheind anul 2025 cu o noua tranzactie majora. Compania a anuntat oficial achizitionarea centrului comercial Veso Mare din orasul Patras, Grecia, prin preluarea integrala a firmei HERALD HELLAS S.A. 2, detinuta anterior de banca Eurobank. Pretul tranzactiei a fost de aproximativ 10,8 milioane de euro, suma achitata integral din fonduri proprii, fara a apela la finantare externa.

Strategia de a deveni proprietar, nu chirias

Decizia face parte dintr-o directie strategica deja anuntata de grup, aceea de a detine imobilele in care functioneaza magazinele sale, in loc sa continue in regim de chirie. Jumbo avea deja un magazin deschis in cadrul Veso Mare, iar preluarea centrului comercial consolideaza controlul asupra spatiului comercial, dar si pozitia companiei in regiune.

Prin aceasta tranzactie, Jumbo detine acum 100% din actiunile HERALD 2, companie care include toate drepturile de proprietate asupra centrului comercial. Achizitia a fost aprobata de Consiliul de Administratie al companiei pe 23 octombrie 2025 si reflecta o tendinta de integrare verticala in modelul de business al grupului.

Investitii similare in Romania

Aceasta abordare nu este una izolata. In 2023, Jumbo a achizitionat centrul comercial Liberty Center din Bucuresti, in cartierul Rahova, intr-o tranzactie estimata la aproximativ 20 de milioane de euro. Spatiul a fost ulterior reamenajat si redeschis sub numele de „Jumbo Mall”, cu inaugurarea oficiala in noiembrie 2024.

Modelul de a transforma spatii comerciale preexistente in centre proprii Jumbo pare sa devina o practica standard pentru grup, oferindu-i flexibilitate operationala si o eficienta financiara sporita pe termen lung.

Planuri de extindere in regiune

Conform planurilor de dezvoltare anuntate de companie, Jumbo intentioneaza sa deschida un nou magazin la fiecare trei ani in Grecia. In Cipru, doua noi hipermarketuri sunt planificate pentru urmatorii cinci ani, in timp ce in Bulgaria se preconizeaza deschiderea unui nou magazin in interval de doi pana la trei ani.

In Romania, grupul va mentine ritmul actual de extindere, cu deschiderea unui nou hipermarket in fiecare an. In prima jumatate a anului 2025, Jumbo a inaugurat un nou magazin in Timisoara, al doilea din acest oras, consolidandu-si astfel reteaua locala.

Grupul a precizat ca isi va continua investitiile in dezvoltarea canalului online pe toate pietele in care este prezent, un segment considerat tot mai important in contextul evolutiei comertului modern.

Performanta vanzarilor in 2025

In primele noua luni ale anului 2025, vanzarile companiei au continuat sa creasca in mai multe piete cheie. In Grecia, vanzarile nete ale companiei-mama au urcat cu aproximativ 9% fata de perioada similara din 2024, cu o crestere de 6% doar in luna septembrie.

In Cipru, vanzarile au crescut cu 5% in septembrie si cu 8% pe intreg intervalul analizat. Bulgaria a inregistrat o stagnare in septembrie, dar o crestere modesta, de aproximativ 3%, pe parcursul primelor noua luni. In Romania, vanzarile – inclusiv cele online – au crescut cu circa 6%, aratand o evolutie solida intr-o piata stabila pentru Jumbo.

Retea de magazine consolidata

La 30 iunie 2025, reteaua Jumbo numara 89 de magazine, dintre care 53 in Grecia, 6 in Cipru, 10 in Bulgaria si 20 in Romania. Magazinul online era operational in Grecia, Cipru si Romania, iar extinderea digitala ramane un obiectiv major pentru companie.

Prin achizitia Veso Mare, Jumbo isi consolideaza prezenta fizica in Grecia si continua modelul de crestere pe care l-a aplicat si in alte piete din regiune, inclusiv in Romania. Strategia de a detine spatiile comerciale in care opereaza ii ofera companiei stabilitate, eficienta pe termen lung si un avantaj competitiv intr-un sector retail in continua schimbare.

Sursa foto: Facebook / Jumbo Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *