Cele mai frecvente greseli SEO pe care trebuie sa le eviti

In prezent, toate afacerile de succes sunt prezente in mediul online. Antreprenorii se concentreaza pe construirea marcii pe piata online inca dinainte de a stabili cum isi vor vinde produsele in piata fizica, iar optimizarea SEO este cea mai buna strategie la care pot apela. Intrucat este rentabila si asigura rezultate pe termen lung, optimizarea pentru motoarele de cautare face parte din strategia de marketing a fiecarei organizatii.

SEO reprezinta o strategie puternica si usor de implementat, dar necesita cunostinte de baza si experienta. In mediul online vei gasi multe resurse si informatii despre optimizare SEO site eficienta, sfaturi si strategii, dar aplicarea acestora trebuie realizata cu grija la fiecare pas.

Iata cateva greseli comune pe care le-ai putea face si tu in campaniile SEO si pe care ar trebui sa le eviti pentru a-ti imbunatati strategia.

Nu folosesti instrumentele de analiza pentru motoarele de cautare

Instrumentele de analiza pentru motoarele de cautare sunt gratuite si iti ofera informatii vitale despre rezultatele paginilor site-ului. Google este cel mai folosit motor de cautare, asa ca Google Analytics este un instrument obligatoriu pentru a urmari performantele unui site. 

Acest lucru te va ajuta sa obtii cele mai relevante date legate de SERP, poti identifica paginile din site cu performante slabe si va fi mai usor sa creezi strategii SEO eficiente.

Ai continut duplicat sau de slaba calitate

Continutul unui site este extrem de important in SEO, iar cuvintele cheie sunt esentiale pentru o pozitie cat mai buna in clasamentul motoarelor de cautare.O greseala comuna este prezenta unui continut de slaba calitate pe paginile de produse sau de servicii a unui site. 

Continutul de calitate, unic si relevant poate optimiza site-ul, dar si traficul organic si ajuta vizitatorii sa inteleaga ca au ajuns exact acolo unde vor gasi solutia pentru ceea ce ii intereseaza.Un continut de slaba calitate, duplicat si fara valoare este o greseala mare, dar comuna, care te poate costa o penalizare din partea motoarelor de cautare si defavorizeaza rezultatele SERP.

Ai folosit cuvintele cheie cu o frecventa prea mare

Folosirea cuvintelor cheie in mod excesiv pentru a umple continutul unui site cu scopul de a te clasa cat mai bine in SERP este o tehnica SEO pe care motoarele de cautare o penalizeaza. Cuvintele cheie nu trebuie folosite in procent mai mare de 4% si trebuie inserate cat mai natural in text.

Prin urmare, inainte de a publica un text pe un site, analizeaza cu atentie continutul astfel incat sa nu existe spam de cuvinte cheie in acesta si sa fii penalizat. De asemenea, acesta trebuie scris pentru a raspunde intrebarilor utilizatorilor, sa ofere informatii valoroase si sa fie atractiv. 

Nu folosi cuvintele cheie doar pentru a umple pagina si a avea o pozitie buna, scrie in primul rand pentru utilizatori si abia in al doilea rand pentru motoarele de cautare. Doar asa vei obtine rezultatele dorite.

Nu ai optimizat meta etichetele

Etichetele meta sunt elemente care ajuta motoarele de cautare sa identifice tipul continutului de pe pagina. Cele mai importante meta etichete sunt:

  • Meta titlu – te ajuta sa te clasezi mai bine si creste rata de click a site-ului. Adauga cuvinte cheie in eticheta de titlu si fa-o cat mai atractiva pentru a convinge oamenii sa o acceseze.
  • Meta descrierea – este un scurt rezumat al continutului paginii, ajuta la clasare si la cresterea ratei de click;
  • Headingurile – ofera motoarelor de cautare informatii despre diferite parti ale continutului. Folosirea cuvintelor cheie in aceste titluri ofera o pondere mai buna si te ajuta sa te pozitionezi in cautari. H1 este cea mai puternica si mai importanta, in vreme ce H6 este cea mai slaba. H1, H2 si H3 sunt cele mai eficiente headinguri si nu ar trebui sa lipseasca din continutul site-ului tau.

Nu folosesti datele din Search Console

Pe langa Google Analytics, Google Search Console este un alt instrument gratuit oferit de Google. Acesta iti ofera date despre clickuri, iti arata paginile web cu cele mai bune performante, interogarile pentru care site-ul tau este clasat cel mai bine si erorile. 

Totodata, iti ofera date despre backlinkurile spam si performantele elementelor vitale ale site-ului web. Utilizarea tuturor acestor informatii te poate ajuta sa optimizezi site-ul si sunt necesare in strategiile SEO pe care le aplici.

Nu actualizezi continutul vechi de pe site

Fara un continut de calitate si relevant pentru cautarile utilizatorilor nu te poti clasa pe pozitii de top in motoarele de cautare. Odata ce site-ul tau este online si ai postat continutul, acesta va fi mereu vizibil. Insa, pe masura ce timpul trece, interesele si tenditele digitale se schimba, asa ca trebuie sa actualizezi continutul. 

Cand botii motoarelor de cautare ajung la site-ul tau, cauta continut nou si relevant pentru a oferi rezultate satisfacatoare utilizatorilor. Prin urmare, neactualizarea continutului vechi este una dintre cele mai mari greseli SEO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *