De ce sa alegi optimizarea SEO pentru cresterea afacerii tale?

SEO – Search Engine Optimisation, un acronim atat de des intalnit in planurile de marketing digital. Dar de ce este importanta optimizarea SEO? In acest articol, agentia de marketing AdSymphony, prin specialistii SEO, va defini importanta existentei optimizarii SEO in planul de marketing. Perspectivele analizate sunt: relevanta pe termen scurt si actiunile necesare, avantajele pe termen mediu si lung, obtinerea serviciului de optimizare SEO, indiferent de buget, sau de tipul de afacere.

Raspundem la intrebarea din titlul acestui articol “De ce sa alegi optimizarea SEO” si explicam cum poate optimizarea SEO sa determine cresterea oricarei afaceri, indiferent de cat este de mare, dezvoltata sau raspandita teritorial; atata timp cat are un site de prezentare, un canal de YouTube, o pagina de Facebook sau, poate doar o locatie pe Google Maps, ii este necesara optimizarea SEO.

Relevanta imediata a optimizarii SEO si cum functioneaza promovarea prin SEO.
Intr-o lume dinamica, in schimbare accelerata, legenda spune ca optimizarea SEO este o unealta de promovare care aduce avantaje pe termen lung. Dar nu este doar asa. Sigur ca, pe termen lung, prin optimizarea SEO se obtin rezultate din ce in ce mai vizibile.

Fiind un proces de durata, optimizarea SEO realizata constant si consecvent este menita sa imbunatateasca autoritatea, relevanta, pozitionarea brandului, a afacerii. Dar, ce este vizibil pe termen scurt? Optimizarea SEO de baza, pe care cei de la departamentul SEO AdSymphony o mai numesc si: kit-ul obligatoriu de calatorie pe internet.

Aceasta ofera rezultate imediate, atat in vizibilitatea site-ului cat si in perceptia vizitatorilor. Elementele structurale necesare pentru optimizarea SEO de baza sunt: meta titlurile paginilor, metadescrierile paginilor, densitatea cuvintelor- cheie in textele de pe site, structurarea textelor in paragrafe delimitate de subtitluri, structura de link-uri interne ale site-ului, viteza de incarcare a site-ului, lizibilitatea continutului, construirea corecta a fisierelor interne robot.txt si sitemap, pagina 404, certificatul SSL corect instalat, conectarea la Google Search Console.

Prin acest kit obligatoriu, site-ul transmite robotilor motorului de cautare informatiile relevante despre el, cum sa-l incadreze, despre ce este continutul de pe site, care sunt cuvintele-cheie in functie de care sa-l afiseze in cautari. Si o face in limbajul standardizat de motoarele de cautare. Astfel, apar rezultatele pe termen scurt, iar perceptia vizitatorilor este una pozitiva, deoarece ajung pe un site complet, corect optimizat si realizat.

Promovarea prin optimizare SEO pe termen mediu si lung.

Actiunile de promovare prin optimizare SEO se realizeaza atat pe site cat si in exteriorul acestuia. Dupa instalarea kit-ului de supravietuire SEO, adica pachetul standard – prezentat in paragraful anterior – este indicat ca optimizarea SEO sa continue, directiile fiind atat de optimizare a site-ului cat si de consolidare a acestuia prin cresterea autoritatii.

Pentru optimizarea site-ului, pastrand linia respectarii criteriilor de baza, continutul creat este esential pentru a obtine rezultate bune.Pentru a creste autoritatea site-ului, prin tehnici diverse, optimizarea SEO presupune crearea unei retele de link-uri care sa citeze site-ul, prin cuvinte-cheie relevante si link-uri catre continut adecvat regasit pe site.

Cele doua strategii, cea de dezvoltare a continutului site-ului si cea de crestere a autoritatii acestuia merg mana in mana, fiind corelate intr-o strategie complexa de optimizare SEO care va avea obiective pe termene medii de 3-6 luni si obiective mai mari pe termene lungi, de 1-2 ani. Daca, spre exemplu, cineva are un studio de fotografie in Bucuresti, strategia pe termen mediu presupune afisarea site-ului dedicat studioului, pe prima pagina in cautari zonale (de ex: ”fotograf Bucuresti”), obiectiv ce poate fi atins intr-un interval de 3-6 luni.

Pe termen lung, studioul isi poate propune ca pentru cautari generaliste (de ex: ”studio fotografie” sau ”fotograf”) site-ul sa se afiseze pe prima pagina. Sigur ca obtinerea unor astfel de rezultate pe termen lung este in corelatie cu crearea de continut pe care optimizarea SEO il va evidentia favorabil.

Optimizarea SEO. Pentru orice buget.

Indiferent de cat de mare sau mic este bugetul, fara un kit de supravietuire SEO (optimizarea SEO de baza) si fara o monitorizare si o activitate constanta, rezultatele nu vor aparea. Obiectivele oricarei afaceri sunt in acord cu bugetul alocat pentru atingerea acestora, insa orice afacere cu prezenta online are nevoie de optimizarea acestei prezente.

Sunt situatii in care, spre exemplu, o cafenea al carei proprietar este un ”one man show” nu va avea nevoie de un site, de o prezenta digitala integrata, nevoie resimtita in cazul unui lant de cafenele national sau international. Insa acea cafenea mica, cu un singur angajat, este o afacere si are nevoie de promovare. In acest caz, cel mai relevanta este pozitionarea in Google Maps.

Afisarea cafenelei pentru cautatorii din proximitate se realizeaza prin optimizarea SEO a profilului de pe Google Maps. AdSymphony ofera pachete specifice de optimizare SEO pentru orice fel de afacere. Inclusiv optimizare Google Maps, Youtube, Google My Business – un canal din ce in ce mai vizibil si folosit de utilizatori. Optimizarea SEO la AdSymphony fiind unul dintre cele mai cautate servicii de marketing digital.

De ce sa alegi optimizarea SEO ca instrument de promovare?

Pentru ca este o metoda prin care este influentata atat perceptia posibililor clienti fata de afacere cat si modul de a ajunge la afacere al clientilor. Statisticile demonstreaza ca alegerea unui furnizor prin utilizarea unui canal de cautare si a unor rezultate organice are o rata de conversie tripla fata de canalele de publicitate platite.

Aceasta pentru ca optimizarea SEO inseamna si crearea de continut relevant, ceea ce presupune comunicarea cu publicul tinta. Pentru ca fidelizarea clientilor este un element cheie al oricarei afaceri, astfel prin crearea de continut, oferirea de informatii relevante, actualizate, de interes, optimizarea SEO contribuie la procesul de fidelizare al acestora.

Pentru ca doar pe Google sunt peste 6 miliarde de cautari zilnice, in toata lumea, si pentru ca peste 4 miliarde din aceste cautari se finalizeaza prin accesarea de rezultate organice, iar optimizarea SEO genereaza pozitionari in rezultate care favorizeaza accesarea site-ului afacerii tale.Acestea sunt motivele pentru care sa alegi optimizarea SEO ca instrument de promovare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *