Cum sa folosesti retelele sociale pentru optimizarea SEO

Cu toate ca Google nu a specificat daca retelele sociale sunt sau nu un factor care contribuie la optimizarea SEO si la clasarea intr-o pozitie mai buna, acestea pot schimba jocul. Exista o corelatie puternica intre rangul unui site si activitatea de pe retele sociale, insa, pentru ca efectele nu sunt directe, impactul este greu de masurat.

Totusi, intelegand modul in care retelele sociale pot afecta clasamentul in cautarile Google va fi mai usor sa optimizezi strategiile SEO.In continuare vom prezenta cateva moduri si tehnici SEO in care poti folosi retelele sociale pentru a imbunatati pozitia in cautari a unui site.

Distribuie regulat continut relevant pe retelele sociale

Cheia unei strategii eficiente pe retele sociale pentru a imbunatati SEO este sa partajezi regulat continut adecvat. Informatiile relevante si interesante vor influenta in mod direct clasamentul paginilor unui site pentru ca genereaza trafic si cresc numarul de backlink-uri.

Insa, pentru a avea succes, nu posta pe retelele sociale doar pentru a bifa un task, ci alege sa oferi continut atractiv, util si interesant care sa placa publicului tau si sa il motiveze sa partajeze informatiile si sa te urmareasca si pe viitor. Evita postarile axate pe publicitate sau pe datele companiei pentru ca pot parea agresive si seamana a spam.

Asigura-te ca ai continut usor de partajat

Cu cat va fi mai usor de partajat, cu atat va ajunge la mai multi utilizatori. Prin urmare, asigura-te ca ceea ce postezi pe site sau pe blog este usor de partaj, ca exista butoanele de distribuire pe retelele sociale si ca sunt vizibile. De asemenea, foloseste CTA-uri convingatoare pe site si nu uita sa oferi continut suficient de convingator si interesant pentru a fi partajat.

Daca postarile tale de pe retelele sociale contin informatii noi, captivante si relevante pentru industria ta de activitate, sunt sanse mari sa fie distribuite de mai multi utilizatori.

Tine la zi paginile de social media

Sigur ai observat ca in rezultatele cautarilor de pe Google apar si profiluri sau informatii de pe retelele sociale, mai ales daca sunt redactate dupa cuvinte cheie de interes. Mai mult, retelele sociale ofera si posibilitatea de cautare!

In prezent, cand vor sa afle informatii despre o companie, utilizatorii cauta deseori pagina acesteia de pe retele sociale precum Facebook sau LinkedIn. Paginile sociale sunt mai personale decat paginile web si pot oferi o perspectiva mai clara asupra firmelor, a valorilor, a modului in care isi trateaza clientii sau angajatii. De aceea, daca paginile sociale nu sunt actualizate si relevante, firmele pot avea mult de pierdut, acestea fiind semnale negative pentru utilizatori.

Este important sa te asiguri ca pagina firmei este usor de de gasit si de identificat de utilizatori pe orice platforma sociala folosita. Nu trebuie sa existe conturi duplicat, paginile trebuie sa fie la zi si concentrate pe marca si sa creeze o experienta pozitiva care sa genereze mai multa implicare. Acest lucru va fi un semnal pozitiv pentru motoarele de cautare care te vor clasa mai bine.

Colaboreaza cu influenceri din industria ta

Parteneriatele cu influencerii pot ajuta la cresterea gradului de cunoastere a marcii pe retelele sociale si pot genera mai mult trafic catre site-ul tau, ajutand la imbunatatirea pozitiei in rezultatele cautarilor. De asemenea, sunt o modalitate eficienta pentru a construi backlink-uri.

Pentru a gasi influencerii din nisa ta de activitate foloseste hashtag-uri relevante in postarile de pe retelele sociale. Ii mai poti gasi si printre urmaritorii pe care ii ai. Acestia pot fi utilizatori care au un numar mare de urmaritori. Ei sigur deja cunosc marca ta si o apreciaza si sunt cei mai buni influenceri pentru tine.

O alta modalitate ar putea fi sa soliciti recenzii si marturii de la cei mai fideli clienti. Acest lucru creste autenticitatea marcii si, totodata, iti ofera beneficiile continutului generat de utilizatori.

Foloseste imagini optimizate si de calitate superioara

Cand vine vorba despre SEO, optimizarea continutului dupa cuvintele cheie este esentiala, dar si a imaginilor si ar trebui sa tii cont de acest lucru si pe retelele sociale. Daca nu vei reusi sa optimizezi adecvat imaginile pentru retelele sociale si SEO, poti rata oportunitati de clasare mai buna si pierzi implicarea utilizatorilor in postarile tale sociale.

Pentru a optimiza o imagine pentru SEO ar trebui sa optimizezi numele fisierului, chiar daca postarea este pe retelele sociale. Foloseste cuvinte cheie relevante si separa-le prin liniute. Daca vei ignora acest lucru si vei lasa numele implicit, faci o mare greseala.

De asemenea, trebuie sa selectezi formatul de imagine potrivit. Ia in considerare alegerea fisierelor WebP care reduc cu pana la 85.87% dimensiunile imaginii fata de JPG sau PNG. Cu cat imaginile sunt mai mici, cu atat creste viteza de incarcare si implicarea pe retelele sociale.

Foloseste text alternativ si pentru titlu si asigura-te ca ai inclus in descrieri cuvinte cheie relevante si, deloc in ultimul rand, alege numai imagini de calitate superioara, atragatoare si captivante.Cu toate ca activitatea de pe retelele sociale nu influenteaza direct optimizarea SEO, este clar ca are un anumit impact. Avand strategii inteligente si optimizand postarile, cu siguranta imbunatatesti gradul de cunoastere a marcii, implicarea utilizatorilor si, in consecinta, rangul paginii in motoarele de cautare.

Foloseste informatiile de mai sus pentru a dezvolta strategii inteligente pentru retelele sociale care sa iti imbunatateasca prezenta online si apoi masoara rezultatele. Astfel, poti incepe sa descoperi modalitati noi de a folosi optimizarea SEO simultan cu retelele sociale pentru a genera mai mult trafic si a obtine mai multe conversii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *